31 May 2013

Tulevaisuuden reissusuunnitelmat: Argentiinasta Costa Ricaan


Tänään on siinä mielessä merkittävä päivä, että mun elämäni suurin reissu varmistu just muutama tunti sitten! Vaikka virallinen kutsu argentiinalaiselta yliopistolta vielä puuttuukin, on jo pidemmän aikaa ollut tiedossa että tuun nököttämään seuraavan syyslukukauden (eli elokuusta joulukuuhun) La Platan yliopiston pulpettien äärellä. Uutena tähän suunnitelmaan tuli parin päivän takaisen päähänpiston johdosta se, että mun paluulento kohti Eurooppaa lähteekin Costa Ricasta eikä suinkaan Argentiinasta...

Argentiinaan suuntaan siis heinäkuun puolivälissä ja siellä olisi tarkoitus viipyä viitisen kuukautta. Joulukuussa starttaa reissu kohti pohjoista, jota varten mulla on noin kolme kuukautta aikaa - matka menee varmasti vähän kiireiseks, mutta ei se mitään! Ja maaliskuun lopulla liitelen takaisin Saksaan Costa Ricasta.

Jos jollakulla on vinkkejä tai linkkejä Argentiinaan liittyen, taikka sitten Etelä-Amerikassa reissailuun ja siellä elämiseen noin ylipäänsä, niin älkää epäröikö jakaa niitä! :)

4 comments:

  1. Voi että, meinaat lentää takaisin Costa Ricasta. Ihan mahtavaa! Oon jo ihan innoissani sun tulevista reissupostauksista :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiva että jaat mun innostuksen! Varmasti on ton reissun jälkeen jännittäviä tarinoita jaettavana :)

      Delete
  2. Ui kaveri oli törmännyt jossain sun blogiin ja linkkasin tän myös mulle! Kommentti tulee nyt ikivanhaan tekstiin, mutta täytyy aloittaa tuo sun Argentiinan tarina ihan alusta:D Itse olin Buenos Airesissa vaihdossa puoli vuotta niin ihan mielenkiintoista lue miten asiat on La Platalla :) Tein myös vuoden alussa 1½ kk reissun Costa Rica-Nicaragua-Panama alueella. Siitä voin sanoa, että Costa Rica oli noista kolmesta vähiten kiinnostava. Luontohan siellä on ihan mahtava, mutta porukka menee sinne enemmänkin kokemaan kun näkemään. Tällä tarkoitan erilaisia aktiviteetteja. Nicaraguassa hintataso on paljon alhaisempi, ja maa on muutenkin ihan eri luokkaa. Positiivisella tavalla ainakin itselle:) Suosittelisin ehdottomasti ainakin Isla de Ometepea!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nää nyt on vähän menneitä reissusuunnitelmia, suunnitelmilla kun on tapana muuttua niin nopeaan tahtiin! :D Jään tänne Argentiinaan nimittäin puoli vuotta pidemmäksi ajaksi ja Etelä-Amerikan kierros jää siis todennäköisesti toiseen kertaan, mutta ehtiihän sitä! Costa Ricassa oon jo käynytkin, mutta Nicaragua on tuttu vain kaverin vapaaehtoistyötarinoista ja Panamá ei senkään vertaa. Olitko yksin reissussa? Ja kiitos vinkistä, kyllä mä tuonne vielä joskus päädyn! :)

      Delete