13 Feb 2013

Hengitä

Elämä on välillä aika hullua. En oo ihan varma, miten paljon omaa yksityiselämäänsä kannattaa vuodattaa tänne blogin puolelle, mutta toisaalta, ihmisiähän tässä vaan ollaan. Otin ja erosin viime viikolla pitkäaikaisesta poikaystävästäni ja siirryin samalla asunnottomien kirjoihin. Erosta ei sen enempää, mutta asunnottomana olo on aika monimutkaista. Koska mun lyhyen varoajan asunnonhaustakaan ei tahtonut tulla mitään, päätin lentää Suomeen pariksi kuukaudeksi, onhan meillä nyt lomaa. Just ku olin syöttämässä maksukorttitietoja varausohjelmaan mun paras kaveri sattui soittamaan ihan vaan jutellakseen mukavia. Kaveri mainitsi ohimennen, että sen kämppis lähti työharjotteluun Taiwaniin. Minä sitten innostuneena kyselemään, josko kyseisen kämppiksen huone olisi tyhjillään. Huoneeseen oli kuulemma tarkotus tulla alivuokralainen, mutta tyyppi ei vaan enää ollut ilmotellut itestään mitään ja huone tosiaan olisi tyhjänä seuraavat kuusi viikkoa. Aika uskomaton yhteensattuma. Lyhyen varmistuspuhelun jälkeen selvisi, että voisin muuttaa huoneeseen kämppiksen työharjottelun ajaksi. Jätin siis lentolippujen varaamisen sikseen ja nyt majailen väliaikaisesti tässä jättisuuressa huoneessa mun hyvien ystävien ympäröimänä. Mikä tuuri!

Semmosta se elämä välillä on. Huhtikuussa oon jälleen asunnoton, mutta siitä murehditaan vasta sitten. Nyt kun pahimmasta on kutakuinkin päästy yli, nautin tästä mahdollisuudesta viettää intensiivisesti aikaa kavereiden kanssa, yhdessä kun asutaan, ja oppia elämään vähän minimalistisemmin. Nyt jos koskaan on myös loistava tilaisuus miettiä elämän peruskysymyksiä ja laittaa asioita tärkeysjärjestykseen. Tehdä sellainen kunnon elämän kevätsiivous.

Haluaisin myös jakaa yhden parhaista neuvoista ikinä, jonka sain viime viikolla melkoisen heikkona hetkenä:
"just breathe." 

Kyllä se tästä.


6 comments:

  1. Oikein oikein paljon tsemppiä sinne! Elämässä on välillä vastoinkäymisiä, mutta oon oppinut että asioilla on aina tapana järjestyä. Hienoa, että sulla järjestyi toi asuntojuttu, vaikkakin nyt alkuun vain huhtikuuhun asti, mutta kuitenkin. :)

    Täällä Suomessa on pirun kylmä, ehkä ihan hyvä ettet varannut niitä lentolippuja ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah, et usko miten kivasti lämmittää toi viimenen lause! :)

      Delete
  2. Ikävä kuulla, mutta tosiaan, kuten Aino totesin, niin asioilla on tapana järjestyä! Ainakin sulla nyt on rauhassa aikaa etsiä asuntoa ja saada ittees vähän paremmin kokoon! Tsemppiä! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Totta. Kiitos tsempeistä! :)

      Delete
  3. Tää on niin muutosten aikaa, jotenkin tuntuu että niin moni ihminen ympärillä on just nyt isojen muutosten keskellä. :) Kasvattavien, mutta loppujen lopuksi tosi hyvien muutosten! Mun elämä muuttui ihan hirveästi viime syksynä, tai oikeastaan ihan konkreettisesti vasta nyt kun tulin Suomeen ja voin sanoa että mä elän just nyt elämäni parasta aikaa, oon niiin onnellinen! Kannattaa seurata sitä sydämen pientä ääntä ja kaikki menee paremmin kuin hyvin - boa sorte!! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Obrigada! Mulla on sellanen olo et tunnen jo vähän sellasen innostuneen onnellisen sykähtelyn. Katsotaan minne elämä vie :)

      Delete