2 Jan 2013

8 randomia faktaa


Home & Away-blogin Annika nakkasi randomifakta -haasteella. Musta tuntuu, että mun jutut täällä blogissa on aina vähän randomeita, mutta jatkan mielelläni samalla linjalla - kuvituksena randomisti talvitunnelmia Hallesta parin viikon takaa. Edellisiä haasteita löytää kyselyt-tagin alta.

1. Opin uudessa työpaikassani olemaan 12 tuntia käymättä vessassa ja silti juomaan normaalin päiväannoksen vettä. Aika uskomaton suoritus ihmiseltä, joka yleensä ramppaa käymälässä parin tunnin välein.

2. Yliopistolomilla oon lähes poikkeuksetta innostunut jutuista, joilla ei oo mitään tekemistä mun opintojen kanssa. Viime lomilla muurattiin naapurin kanssa pihalle muutaman metrin kukkapenkki, nyt joululomalla ollaan väkerrelty naulakoita ja kenkätelinettä.

3. Mun lempisanoja englanniksi on ainakin puddle ja mittens.

4. Ehdotonta lempiherkkuani taas ovat avokadot. Söin avokadoja elämäni ensimmäisen kerran viime vuonna, kun satuttiin yhellä dyykkireissulla löytämään pari. Samoilla dyykkireissulla löytyi muuten myös mangoja - hassua, miten koko marketin kalleimmat vihannekset ja hedelmät löytää aukioloajan jälkeen kaupan takaa.




5. Mun vanhin elossa oleva sukulainen on tällä hetkellä 97-vuotias. Tää on tosiaan aika randomi tieto :D

6. En oikeastaan koskaan käy Saksassa tavallisissa elokuvateattereissa, koska en voi sietää dubbaamista ja hyviä saksalaisia elokuvia on aika harvassa (tää oli ihan kiva). Onneksi Hallessa on yksi piskuinen leffateatteri, jossa esitetään elokuvia alkuperäisäänin tekstitysten kera.

7. Oon tavallaan vähän koukussa uutisiin. Joka päivä tulee tarkastettua ainakin yks uutisnettisivusto ja seuraan uutisointia myös YouTubessa. Mitään vieroitusoireita tähän astisilla uutispausseilla ei tosin (onneksi) ole ilmaantunut - nautin myös siitä, että voi olla pari päivää tietämättä maailman tapahtumista mitään.

8. Yritän etsiä joka päivälle jonkun asian, josta olen erityisen kiitollinen. Eilen se oli mummilta saamani talvikengät: oltiin nimittäin lähdössä takaisin Saksaan ja lentokentälle päästyämme omat kenkäni olivat sekä ulkoa että sisältä litimärät, joten vaihtokengät tulivat tarpeen.

1 comment:

  1. Toi dubbaaminen on kyllä oikeasti aika ärsyttävää, varsinkin sellaisten tv-sarjojen kohdalla, joita on tottunut katsomaan alkuperäiskielellä. Kremsissä on valitettavasti vain dubbaus-leffateatteri (:D) joten joudun tyytymään siihen. Mun saksan kielen taito ei kyllä kaikista syvällisimpiin leffoihin riitä, joten keskitynkin katsomaan vain lastenelokuvia ja komedioita - tarpeeksi visuaalista, niin voi nauraa vaikkei kaikkea ymmärtäisikään ;)

    ReplyDelete