10 Sep 2012

Wanted: opiskelumotivaatio

Täytyy myöntää, että mulla on joskus usein suuria vaikeuksia ottaa itseäni niskasta kiinni opiskelujuttujen suhteen. Monet opiskelukavereista istui jo viime lukulomalla joka päivä kirjastossa kirjoittamassa esseitä tai ihan vain opiskelemassa, minä nöpötin kotona syöden suklaata ja kuunnelleen espanjan kielistä musiikkia. Musiikin kuuntelu on nimittäin tärkeä osa uuden kielen oppimista, kuten itselleni vakuutin.

random-kuvituksena kissa, johon tutustuin eilen
Nyt olen kuitenkin ryhdistäytynyt - istun kirjastossa lähes joka päivä. Tällä suorituksella olisi toki hyvä pönkittää opiskelijaegoa, jos saisin kirjastossa istumisella jotain opiskelun kannalta hyödyllistä aikaan. Tosiasiassa istun täällä vain siksi, ettei meillä kotona vieläkään ole nettiä. Naamioin datailemisen opiskeluksi hakemalla hyllystä kirjan, jonka sisältöä minun tulisi käsitellä siinä esseessä pääsiäissaarelaisten sielunelämästä (katso edellinen postaus). Olen sentään edes aloittanut esseen kirjoittamisen: kansilehdessä komeilee jo otsikko. Otsikko on 'essee', koska lopullinen otsikko on vielä pahasti hakusessa...


Tämä itsepetos alkaa pahasti nolottaa, jos vahingossa harhaudun katsomaan vastapäätä istuvan opiskelijan varustusta. Omaan 'työskentelyyni' kun riittää yksi kirja ja läppäri, vastapäisellä kaverilla taas lojuu pöydällä kahdeksan paksua kirjaa, kolme kansiota, läjä irtonaisia papereita, penaali, läppäri ja ties mitä muuta, tuon kirjapinon taakse kun ei edes kunnolla näe.


Pitäisi ryhtyä katu-uskottavammaksi opiskelijaksi. Ensi kerralla siis enemmän rekvisiittaa pöydälle.

No comments:

Post a Comment