11 Jul 2012

Ratikkaseuralainen

Dumdiduu. Tokan lukukauden eka ja vika tentti takanapäin! Huomenna on vielä yksi esitelmä pidettävänä ja sen jälkeen voikin riemuita lomasta siis kotiaineiden kirjoittamisajasta. Ensi viikolla on nimittäin enää pari luentoa, mutta siinä se toinen lukukausi sitten olikin. Eikä ne kotiaineetkaan niin pahoja kai ole, niiden kirjoittamiseen on kuitenkin kuukausitolkulla aikaa.. pitää vain osata aloittaa ajoissa. Ajasta puheen ollen, aika on taas mennyt ihan hujauksessa ohi. Tätä menoa mulla on paperit kädessä nopeammin kuin haluaisinkaan, tää opiskelu on kuitenkin harvinaisen mukavata puuhaa.

Sosiaalinen elämä on viime viikkoina jäänyt vähän vähille lukuisten opiskeluteknisten seikkojen takia, mutta maanantaina mentiin kavereiden kanssa istumaan iltaa oopperatalon edustalla olevaan puistoon. Olin ainoa ajoissa paikalle saapunut, joten hyödynsin aikaa nappailemalla pari kuvaa ympäristöstä. Näitä kuvia katsellessa tule sellanen 'ah, tämä kaupunki on just se oikea paikka mulle' -fiilis, vaikkei sen kummallisempia otoksia olekaan.  


Hallen pääposti


Hallen oopperatalo siluettina
Samaisena maanantaina sattu kyllä taas kaikenlaista erikoista. Villit huhut kertoo, miten Hallessa (kuten missä tahansa muussakin kaupungissa) joutuu välillä epämiellyttävän ihailun kohteeksi. Ite oon aina vähät välittänyt moisista puheista, mutta maanantaina pääsin itsekin sellaisen tilanteen päähenkilöksi. Ratikassa viereen istui 40-50-vuotias etelänmaalainen miekkonen, joka puhui murtaen saksaa ja jonka istumisleveys oli valitettavasti vähän leveämpi kuin hänen käytettävissään oleva penkki, joten aika tiivisti sitä nökötettiin vierekkäin. Keskustelumme eteni suunnilleen näin:


Miekkonen: Meneeköhän tämä ratikka eläintarhalle?
Minä: En ole ihan varma, mutta eiköhän tämä siihen suuntaan aja.
- tauko - 
Miekkonen: Haistatteko Te tämän? *osoittaa mukana kantamaansa muovipussia*
Minä: Joo, haistanhan minä.
Miekkonen: Se on falafelia. Haluatteko Te maistaa siitä palan?
Minä: Ei kiitos, olen juuri syönyt *ystävällinen hymy*
- tauko - 
Miekkonen: Te olette kyllä kaunis tyttö.
Minä: *lievästi nyrpeänä* Kiitos vain.
Miekkonen: Kuinka vanha Te olette?
Minä: Luulisin, ettei Teidän tarvitse tietää sitä... 


Samalla hetkellä ratikka oli sillä pysäkillä, jolla halusin jäädä pois. Luulin jo, että tyyppi lähtee seuraamaan perään, mutta toivotti vaan iloisesti hyvät päivänjatkot ja jäi istumaan ratikkaan (ja bongaamaan jotain muuta 'nättiä tyttöä'? :P). Sitten jossain vaiheessa iltaa kun istuskeltiin porukalla nurmikolla, kolme nuorta miestä yritti kaupata meille astetta laittomampia nautiskeluaineita. Myyntitaktiikkana oli huutokysyä toiselta puolelta puistoa, josko meillä olisi kiinnostusta kyseisiä tuotteita kohtaan :D

No comments:

Post a Comment